• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Något är väldigt skumt här. Jag har aldrig haft lån hos fairlo. Men skulle behöva ett lån nu och slängde in en ansökan.

Vad är det som är väldigt skumt? Hela deras koncept bygger på att man ska ha varit kund hos dom + skött sina betalningar + dom har en historik på dig.

Inget av detta stämmer in på dig utan då går dom BARA på Bisnode. Om du då INTE har ett bra betyg hos Bisnode är det inte konstigt om du blir nekad.

Du kanske har för många förfrågningar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Som sagt verkar det vara tvärstopp nu, tyvärr
Eller iallafall mycket svårare att få beviljad.

Det är dock 4 till 5 personer i tråden som har blivit nekade och i princip alla utom 1-2 har blivit nekade av logiska själ som ny kund eller skuldsaldo hos KFM.

Senast igår eftermiddag sökte en vän ifrån forumet och blev beviljad.
 

Sebbe84

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
25 Juli 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
23
Poäng
101
Det är dock 4 till 5 personer i tråden som har blivit nekade och i princip alla utom 1-2 har blivit nekade av logiska själ som ny kund eller skuldsaldo hos KFM.

Senast igår eftermiddag sökte en vän ifrån forumet och blev beviljad.
Vad är det som är väldigt skumt? Hela deras koncept bygger på att man ska ha varit kund hos dom + skött sina betalningar + dom har en historik på dig.

Inget av detta stämmer in på dig utan då går dom BARA på Bisnode. Om du då INTE har ett bra betyg hos Bisnode är det inte konstigt om du blir nekad.

Du kanske har för många förfrågningar.
Jag säger tvärstopp då jag ansökte för första gången och beviljad mer än jag ansökte om, och jag har sämre förutsättningar än ovannämnda. Igår blev jag beviljad med sämre förutsättningar och idag blev han nekad med bättre förutsättningar. Alla blev godkända igår förutom de som tror på ”bugg” däremot alla skriker på senaste skriver de att blivit nekade, många med bra förutsättningar
 

Nelyh

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
6 September 2020
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
41
Poäng
167
Vad är det som är väldigt skumt? Hela deras koncept bygger på att man ska ha varit kund hos dom + skött sina betalningar + dom har en historik på dig.

Inget av detta stämmer in på dig utan då går dom BARA på Bisnode. Om du då INTE har ett bra betyg hos Bisnode är det inte konstigt om du blir nekad.

Du kanske har för många förfrågningar.
Inte direkt!!!!! Har bättre förutsättningar än många här som fått beviljat. Fairlo håller på att skjuta sig själva i foten.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 233
Mottagna reaktioner
934
Poäng
817
Kan ju vara så lätt att det var extremt många som blev beviljade igår att dem måste ta det lite lungt. Och är ju inte ofta dem går ut med att det är dåligt kapital kvar.
Därav nekar dem nu personer och dem har ju rätten att inte motivera sitt beslut
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Håller inte med att de skjuter sig i foten för att inte erbjuda dig lån

Haha, alltid så.
När någon inte får lån är alltid banken usel,dålig,värdelös.

Jag brukar få 3-4 bud när jag söker via Lendo men det gör inte att alla andra banker är skumma och dåliga.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp